Wat is een advertentie-extensie?

Een advertentie-extensie is een uitbreiding van een advertentie in Google AdWords, naast de advertentiekop en de advertentietekst. De verschillende soorten extensies:

  • Informatie-extensie: Tekst die de inhoud van de website uitlegt.
  • Highlightextensie: Kenmerken (vaak usp’s) van het bedrijf achter de website, bijvoorbeeld “24-uurs service”.
  • Locatie-extensie: Niet alleen de locatie van het bedrijf, maar eventueel ook de openingstijden en foto’s van het bedrijf.
    • Locatie-extensie voor partners: De locatie van partners, bijvoorbeeld winkels die jouw product verkopen.
  • Sitelinkextensie: Links naar specifieke pagina’s op de website, bijvoorbeeld de menuonderdelen.
  • Prijsextensie: De prijzen van de producten of services die de website aanbiedt.
  • Oproepextensie: Het telefoonnummer van de onderneming. Dit kan eventueel worden gevisualiseerd met een belknop.
  • Berichtextensie: De mogelijkheid om de zoekmachinegebruiker een sms te laten sturen naar de onderneming.
  • App-extensie: Een knop waarmee de zoekmachinegebruiker een app kan downloaden.

Meer informatie over het gebruik van extensies in Google AdWords kun je vinden op onze blog: Google Adwords, 5 do’s & don’ts voor betere resultaten.

Online marketingbureau

Heb je andere vragen over advertentie-extensies? Stel je vraag aan online marketing bureau Sageon. Wij helpen je graag!