Blog

Online marketing uitgelicht

Google Maps

Google My Business optimaliseren: zo word je zichtbaar in Maps!

Als we spreken over zoekmachine-optimalisatie (SEO), dan bedoelen we meestal de zoekresultaten zoals we die kennen: een vermelding van je website met een korte omschrijving. Natuurlijk blijft deze vorm van optimalisatie belangrijk, maar vaak wordt daarbij iets over het hoofd gezien: het Google Maps-kaartje dat boven de zoekresultaten verschijnt. Zichtbaarheid in Google Bevindt jouw bedrijf …

Lees verder..
Social media contentmarketing

Contentmarketing: 4 tips om content (betaald) te promoten

Plaats jij regelmatig nieuwe content op je website maar valt het aantal websitebezoekers tegen? Het werkt niet echt motiverend om opnieuw tijd te investeren in het creëren van nieuwe teksten, video’s of infographics. Voor de meeste sites is zo nu en dan een artikel plaatsen op je website en deze delen op social media niet …

Lees verder..
Structured data

Structured Data: wat is het en wat kun je ermee?

De afgelopen jaren is Google steeds slimmer geworden met het begrijpen van complexe informatie. Desondanks kun je Google nog steeds een handje helpen bij het leggen van verbanden tussen verschillende stukjes content op je website. Een van die manieren is het Schema.org-project. Door middel van structured data help je zoekmachines om betekenis te geven aan …

Lees verder..
Foutpagina's opsporen met Analytics

Monitor je 404-pagina’s met Google Analytics (how to)

Ben jij al bekend met het fenomeen foutpagina, beter bekend als 404-pagina? Een 404-pagina komt tevoorschijn als je een pagina probeert te bereiken die niet (meer) bestaat. De oorzaak hiervan is bijvoorbeeld een wijziging in de url van een pagina of simpelweg een typfout in de url. Een voorbeeld Een voorbeeld: je hebt een tijdje …

Lees verder..