Contentmarketing specialisten

Zonder content (zoals teksten, afbeeldingen, video’s of geluidsfragmenten) wordt je website niet gevonden in zoekmachines als Google. Vandaar dat content en zoekmachineoptimalisatie (SEO) onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

Potentiële klanten (of cliënten) zijn online op zoek naar jouw diensten of producten. Op het moment dat ze dit doen wil je gevonden worden. Met behulp van een slimme contentmarketing strategie zorg je dat mensen jou vinden tijdens dit proces en niet een van je concurrenten.

Strategische partner

Contentmarketing; van strategie tot uitvoering

Eigen tekstschrijvers

Tekstschrijvers met ervaring in jouw branche.

Betaalbaar

Geen hoge kosten of langdurige contracten.

Sinds 2011 helpen wij bedrijven met het etaleren van hun kennis en skills. Onze klanten creëren met behulp van een slimme contentmarketingstrategie thought leadership bij de doelgroep.

Laat aan potentiële klanten zien dat je de ervaring en mensen in huis hebt om ze verder te helpen.

Strategie

Het creëren van goede content is voor de meeste bedrijven een uitdaging. Het uitbesteden van contentmarketing aan een bureau kan oplossing bieden. Wij combineren jouw branchekennis met onze kennis in het schrijven voor internet en zoekmachine marketing.

Of je nu kiest om zelf content te creëren of om contentcreatie uit te besteden aan een contentmarketingbureau: start met het maken van een strategie. In een contentmarketing strategie leg je vast voor wie geschreven wordt, wie de content gaat creëren, waarover de content moet gaan en wanneer gepubliceerd gaat worden.

Voordelen van een contentmarketingstrategie

Het inzetten van een goede contentmarketingstrategie biedt veel voordelen. Een aantal van deze voordelen is als volgt:

  • Betere vindbaarheid
    Unieke, waardevolle content wordt door Google gewaardeerd. Vandaar dat je met het toepassen van de juiste contentmarketingstrategie beloond wordt. Namelijk door een betere positie in de organische zoekresultaten van de Google. Goed voor je vindbaarheid dus!
  • Langdurig effect
    Content op je website blijft bestaan, zolang jouw website online blijft. Als jouw content dus eenmaal staat, waardevol is en gevonden wordt, dan is het effect vaak langdurig. Dit in tegenstelling tot betaalde campagnes, die maar een tijdelijk effect hebben.
  • Vertrouwen bij de klant
    Met de juiste content creëer je vertrouwen bij potentiele klanten. Door content kun je de klant namelijk een oplossing bieden voor zijn/haar probleem. Bovendien laat je zien dat je een betrouwbare bron van waardevolle informatie bent. Hierdoor blijven potentiële klanten je in de gaten houden, wat tot meer conversie en meer omzet kan leiden.

Wil je weten hoe jij contentmarketing succesvol kan inzetten? Wil je sparren over de manier waarop je momenteel bezig bent? Of wil je de mogelijkheden bespreken van het uitbesteden van contentcreatie aan een contentmarketing bureau? Maak een vrijblijvende afspraak met Sageon!

Sander Geijtenbeek