Conversie-optimalisatie specialisten

Je wilt met je website doelen bereiken; zoveel mogelijk conversies voor een zo laag mogelijk bedrag per conversie. Voor e-commercebedrijven draait het om verkopen op de website. B2B bedrijven willen in contact komen met nieuwe klanten. Bijvoorbeeld via een contactformulier of een klik op een telefoonnummer of mailadres. Conversie Ratio Optimalisatie (CRO) gaat om het verhogen van het percentage dat converteert.

Resultaatgericht

Gebrand om het beste resultaat uit jouw website.

Specialisten

Team van specialisten uit verschillende disciplines.

Tooling

Kennis van de juiste tools om je doelstellingen te bereiken.

CRO zorgt dat alle kanalen beter gaan presteren. Veel bedrijven besteden aandacht het genereren van meer websitebezoekers via Google, Facebook of LinkedIn. Een CRO-specialist zorgt dat je meer omzet haalt uit je bezoekers en richt zich niet op het aantal bezoekers.

Een CRO-specialist zorgt dat websiteverkeer beter converteert. Door het conversieratio te verbeteren laat je alle kanalen beter presteren.

Sturen op data

CRO draait om het verbeteren van de website op basis van feiten. Bij de meeste bedrijven worden wijzigingen nog steeds doorgevoerd op basis van onderbuikgevoel in plaats van data. Sageon start een CRO-traject met behulp van onderstaand plan.

1: Bepalen doelstellingen
We beginnen met het vaststellen van doelstellingen. Wat wil je bereiken en hoe maken we meetbaar of we je doelstellingen hebben behaald?

2: Tools kiezen
Afhankelijk van de doelstellingen en het budget stellen we de juiste toolkit samen. Sageon heeft veel ervaring in het gebruik van tools als Google Analytics, Google Optimize en Hotjar.

3: Analyseren data
We onderzoeken hoe je website momenteel presteert. Welke product- of dienstenpagina scoort slecht? Welke juist goed? Wat is het verschil in conversieratio tussen mobiel en desktop verkeer?

4: Hypotheses opstellen
Met behulp van data uit de analyse stellen we vast welke problemen prioriteit hebben. Voor het verbeteren van de conversie stellen we hypotheses op.

5: Testen en optimaliseren
In de laatste fase worden de hypotheses getoetst. De bekendste vorm van testen is A/B testen. Wanneer met behulp van de test verbetering zichtbaar is in het conversieratio wordt deze verbetering doorgevoerd.

De conversie van jouw site optimaliseren?

Wil je weten hoe jouw site presteert, wil je kennis maken met een CRO-specialist of heb je vragen over conversie-optimalisatie? Neem contact op met Sageon!

Daniel de Kruijf