E-mailmarketing

Uitbesteden van e-mailmarketing

E-mailmarketing: ouderwets of effectief marketinginstrument?


Nee, e-mailmarketing is niet ouderwets. Sterker nog: het versturen van nieuwsbrieven (want daar hebben we het bij e-mailmarketing vooral over) is nog steeds een van de meest effectieve marketinginstrumenten. E-mailmarketing is relatief goedkoop, is effectief (indien professioneel toegepast) en goed meetbaar.

E-mailmarketing uitbesteden

Ondanks dat e-mailmarketing effectief is, maken weinig organisaties er optimaal gebruik van. Vaak ontbreekt het aan tijd en/of kennis om op een professionele manier met e-mailmarketing bezig te zijn. Uitbesteden van deze werkzaamheden kan uitkomst bieden. Zo hoef jij je geen zorgen te maken over het verzamelen van e-mailadressen, het instellen en opmaken van de nieuwsbrief en het analyseren van de campagnes.

Versturen en managen met MailChimp

Sageon gebruikt het bekende programma MailChimp. Hiermee verzenden we nieuwsbrieven die geheel bij jouw huisstijl passen. MailChimp geeft inzicht in het succes van de campagnes. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien hoe vaak de nieuwsbrief geopend is en wie er hebben doorgeklikt om een product te kopen of een artikel te lezen. Ook wordt in de database bijgehouden wie zich in- en uitschrijven.

Start met e-mailmarketing!

Wil je beginnen met e-mailmarketing of wil je iemand laten kijken naar de manier waarop je momenteel nieuwsbrieven verstuurt? Maak kennis met Sageon. Wij helpen je graag om meer rendement uit je campagnes te halen.

Klanten bereiken met e-mailmarketing?

Lees ook: