Adverteren in zoekmachines

Jouw budget optimaal besteden?

Direct relevante websitebezoekers voor een vast bedrag per maand!


Adverteren in zoekmachines zorgt dat je snel nieuwe bezoekers naar je website haalt. Adverteren in zoekmachines wordt ook Search Engine Advertising of SEA genoemd. Omdat Google de belangrijkste zoekmachine in Nederland is bedoelen we met name Google Adwords wanneer er over adverteren in zoekmachines wordt gesproken.

Jouw advertentie wordt getoond wanneer iemand zoekt op een relevant zoekwoord of relevante combinatie van zoekwoorden. Als je besluit om te gaan adverteren in zoekmachines dan betaal je meestal per click. Het bedrag dat je betaalt, hangt af van een aantal factoren zoals de concurrentie en de kwaliteit van je advertentie. Je bepaalt vooraf een budget zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Google AdWords Partner

Google PartnerSageon is gecertificeerd Google Partner. Dat betekent dat wij voldoen aan strenge kwaliteitseisen en kennisvereisten van Google. Wij kennen de mogelijkheden en beperkingen van het platform en kunnen zodoende de mogelijkheden van Adwords optimaal benutten.

Wil je Adwords uitbesteden aan een ervaren online marketing bureau?

Neem contact op

Adverteren in zoekmachines en kosten per click

Hoe wordt bepaald welk bedrag je nu eigenlijk kwijt bent voor een click als je wilt adverteren in zoekmachines? De kosten per click, of cost per click (cpc) worden door Google bepaald aan de hand van drie factoren.

1: Het bod

Hoeveel ben je bereid te besteden per click? Wat is het je waard om een bezoeker naar jouw website te krijgen?

2: De kwaliteit

Google geeft een kwaliteitsscore aan jouw advertenties en de bijbehorende bestemmingspagina. Een advertentie met een hoge score wordt vaker getoond en kost minder geld per click. Het is dus zaak om de kwaliteitsscore zo hoog mogelijk te krijgen! Dit doe je niet alleen door goede advertenties te maken, ook de ervaring van bezoekers op je site moet goed zijn.

3: Verwachte effect van extensies & advertentie indelingen

Aan je advertenties kun je extra informatie toevoegen met behulp van zogenaamde extensies. Voorbeelden van extensies zijn een telefoonnummer of het toevoegen van USP’s (Unique selling points). Het verwachte effect van deze toevoegingen telt mee voor de positie van je advertentie.

Wanneer twee bedrijven concurrerende advertenties met ongeveer dezelfde kwaliteitsscore en hetzelfde bod hebben, krijgt de advertentie waarvan verwacht wordt dat de extensies beter scoren een hogere positie van Google.

Voordelen van Adwords

  • Snel resultaat
  • Controle over kosten, nooit meer kwijt dan budget toelaat
  • Gratis advertentietegoed voor nieuwe accounts (kan oplopen tot €150, neem hiervoor contact op)
  • Zeer gedetailleerde rapportagemogelijkheid

Google Adwords & Google Analytics

Heb jij Google Adwords en Google Analytics al gekoppeld? Met behulp van deze koppeling zie je hoe bezoekers die via Adwords op jouw website zijn gekomen zich gedragen. Je weet zo welke advertentie een contactaanvraag heeft gerealiseerd en leert gaandeweg welke zoekwoorden het waard zijn om op te adverteren.

Met behulp (en binnen de mogelijkheden) van Google Analytics levert Sageon een rapportage op met bedrijven die jouw site hebben bezocht. Wij laten je ook zien welke informatie deze bedrijven hebben bekeken.

Adverteren in zoekmachines?

Sageon helpt je door het hele project met het doel zo veel mogelijk uit het te besteden budget te halen. We voeren een uitgebreid zoekwoordonderzoek uit en creëren de campagnes. We formuleren doelen zoals bestellingen, inschrijvingen en contactverzoeken en maken deze meetbaar.

Beginnen met adverteren in zoekmachines, of wil je weten of jij Adwords optimaal gebruikt? Vraag de gratis Adwords scan aan of neem vrijblijvend contact op!

Lees ook: