Adverteren in zoekmachines (SEA) Optimaal rendement uit jouw campagne Terug naar alle diensten Google Ads: uitbesteden of toch zelf aan de slag? Google Ads, het programma verantwoordelijk voor de advertenties in de zoekmachine van Google, is een onderdeel van SEA. SEA gaat over het adverteren in zoekmachines en is afkomstig van het Engelstalige “Search Engine Advertising”. Onder SEA valt dus ook het adverteren in Google. Het is een efficiënte en relatief eenvoudige manier om bezoekers naar jouw website te krijgen. Met behulp van Google Ads kun je een plek bovenaan de zoekresultaten kopen. Google Ads succesvol en winstgevend inzetten vergt tijd en specialistische kennis. Google Ads uitbesteden kan daarom een verstandige keuze zijn. Samenwerken met Sageon betekent dat je een gespecialiseerd SEA-team tot je beschikking hebt met ieder een eigen expertise (denk aan search, display of shopping). Ons SEA-team is al ruim 10 jaar dagelijks bezig met het optimaal inrichten en onderhouden van campagnes in zoekmachines zoals Google. Veel ervaring Geen lange contracten Maximaal resultaat Met behulp van onze diepgaande kennis realiseren we winstgevende campagnes voor onze klanten. Wij werken samen met ondernemers en (online) marketeers. Voor degene die zelf aan de knoppen wil blijven draaien, fungeren we als sparringpartner. Uiteraard nemen we het opzetten en beheren van campagnes ook graag uit handen. Behoefte aan een second opinion voor jouw Google Ads (of Bing Ads) -account? Neem vrijblijvend contact op! Waarom is Google Ads belangrijk voor jouw bedrijf? Geld betalen aan Google om in de zoekresultaten te komen als dat ook gratis kan: het klinkt misschien als een slechte investering. Toch kan Google Ads ook voor jouw website succesvol zijn. Ga maar eens naar Google en zoek op het product of dienst dat jij levert, grote kans dat jouw hele scherm wordt gedomineerd door advertenties. Advertenties van Google dus. Het klopt dat sommige mensen de advertenties overslaan en scrollen naar het organische resultaat (SEO). Het verschil tussen SEO en SEA lees je hier. Dit percentage wordt steeds kleiner, logisch ook want Google biedt steeds meer ruimte aan advertenties. Naast het voor de hand liggende doel om zichtbaar te zijn wanneer mensen actief zoeken naar jouw producten of diensten, biedt Google Ads meer voordelen. Zodra je Google betaalt om bovenaan het zoekresultaat te komen krijg je veel meer inzicht waarover je anders niet beschikt. Je weet door Google Ads precies welke zoekwoorden voor jou succesvol zijn. Deze informatie kun je dan weer gebruiken voor andere kanalen zoals SEO. Voordelen van Google Ads uitbesteden Een voordeel van Google Ads uitbesteden is dat het jou enorm veel tijd gaat besparen. Niet alleen de tijd die het kost om een Google Ads-campagne optimaal in te richten. Ook het beheer van een SEA-campagne kan tijdrovend zijn. Tijd die jij liever besteedt aan jouw core-business. Het succes van SEA, en daarmee dus Google Ads is afhankelijk van de kennis van degene die de campagne bouwt en beheert. Niet alleen kennis over het kanaal zoals Google Ads of Microsoft Ads, maar ook kennis om een campagne rendabel te krijgen. Wat mag een klik kosten? Hoeveel clicks zijn er nodig om een doel te bereiken? Is de landingspagina geschikt? Welke biedstrategie is het slimst voor jouw situatie? Google Ads uitbesteden aan een expert zorgt dat jij alles uit je campagne haalt. Google Ads uitbesteden kan je ook (veel) kosten besparen. Huh? Ja, dat klinkt misschien gek, maar dat is het niet. Google Ads uitbesteden zorgt ervoor dat jij je advertentiebudget beter besteedt. Er gaat minder geld naar campagnes die niet bijdragen aan jouw doelstellingen. Dit kan door middel van geavanceerde targeting, biedingsstrategieën en tal van andere optimalisatietechnieken. Jij haalt zo een beter rendement op je investering. Het beheren van Google Ads-campagnes kan efficiënter door het gebruik van beheersoftware. Dergelijke software is in de meeste gevallen prijzig. Voor bureaus is deze investering makkelijker te verantwoorden omdat de software gebruikt wordt voor tientallen andere accounts. Google Ads uitbesteden kan er dus voor zorgen dat je profiteert van de laatste software zonder dat je zelf een abonnement hoeft af te sluiten. De nadelen van Google Ads uitbesteden Naast de voordelen van Google Ads uitbesteden zijn er ook nadelen. Eén daarvan is bijvoorbeeld dat je de controle uit handen geeft over een kanaal dat voor jouw business belangrijk is. Mocht je dit echt niet willen dan is een adviserende rol van een online marketingbureau wellicht interessant. Zo kun je zelf besluiten wat er gebeurt, en heb je een specialist die meekijkt en jou advies kan geven waar nodig. Een nadeel aan het uitbesteden van Google Ads is dat een online marketing bureau uren of een vaste prijs in rekening brengt. Naast het advertentiebudget betaal je dus ook voor de diensten om de campagnes te beheren. Uiteraard zorgt een goed SEA-bureau dat deze investering wordt terugverdiend omdat de campagnes winstgevender worden. Google Ads uitbesteden aan een specialist? Afhankelijk van jouw wensen en behoeften zijn er twee mogelijkheden om samen te werken met Sageon. Ik wil Google Ads uitbesteden Wil je Google Ads compleet uitbesteden? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Of je nu al beschikt over een account of je bestaande account wilt overdragen: wij helpen je graag verder. Voor we starten met Google Ads bespreken we jouw doelstellingen, strategie en budgetten. Je krijgt van ons altijd een eerlijk advies. Beschik je al over een Google (of Bing) Adsaccount? Dan voert Sageon eerst een SEA-audit uit. In de audit krijg je een vrijblijvend en onafhankelijk oordeel over de manier waarop je account nu staat ingericht. Ik wil zelf mijn Google Ads-account blijven beheren Wil je graag zelf aan de knoppen draaien en heb je behoefte om periodiek met een specialist te sparren over wat er beter kan? Wij helpen je graag om jouw account naar een hoger niveau te tillen. Meer weten over Google Ads uitbesteden? Wil je weten hoe jij Google Ads slim(mer) kan inzetten? Maak een vrijblijvende afspraak met Sageon. Wij helpen je graag verder! Slim(mer) gebruik maken van SEA? Laat je gegevens achter! Naam Email Bericht Please leave this field empty. Zij kiezen ook voor Sageon: “Partner voor online groei” Jan van Dalen – M2 vloeren “In de competitieve markt van gietvloeren is onze website essentieel. Het specialisme van Sageon zorgt dat wij ook online kunnen blijven groeien.” 110% meer offerte aanvragen t.o.v. vorig jaar + 180% groei in omzet via de webshop! Jan van Dalen Owner - M2 by Jan “Strategisch en effectief” Roland van der Spek – TopGear Magazine “Sageon helpt om de doelgroep online optimaal te bedienen. Zelfs met een sterke merknaam is een efficiënte online marketing strategie essentieel.” 15% meer conversie uit Google Ads Roland van der Spek Publisher - Top Gear Magazine Nederland / VDS Magazines “Succesvolle samenwerking” Floortje Bol – Joosten Advocaten “De combinatie van een effectieve website en goede campagnes zorgt voor een constante stroom contactaanvragen.” 59% meer verzonden contactformulieren Floortje Bol Juridisch medewerker - Joosten Advocaten Meer referenties: