Sinds de introductie van functies zoals carrouseladvertenties, tracking door derden en gepersonaliseerde advertenties eerder dit jaar, hadden LinkedIn-adverteerders hun zinnen gezet op een nieuw Ads-interfacedesign. Het wachten is voorbij, want sinds dinsdag 30 oktober kunnen wij eindelijk gebruik maken van een bètaversie! In dit artikel noemen wij de drie belangrijkste veranderingen.

Doelstellingen voor advertenties

In de oude LinkedIn Ads kon je ervoor kiezen dat geoptimaliseerd werd voor merkbekendheid, websitebezoeken of websiteconversies. Dit is nu uitgebreid en lijkt meer op de doelstellingen in Facebook Ads. Op dit moment kun je de campagne optimaliseren voor websitebezoeken, interacties met de advertenties, videoweergaven en genereren van leads door middel van een formulier. Merkbekendheid en websiteconversies zijn nu niet mogelijk in de nieuwe versie, maar het zal niet lang duren voordat dit wel kan.

Doelgroep-prognose

Hoewel er in het creëren van een doelgroep weinig is veranderd, is er veel verbeterd in de doelgroep-prognose. Je kunt nu niet alleen zien hoeveel LinkedIn-gebruikers je ongeveer kunt bereiken, maar ook hoe hoog LinkedIn het doorklikpercentage (CTR) gokt. Dit is het percentage dat het aantal kliks op een advertentie uitzet tegenover het aantal vertoningen.

Gebruiksvriendelijk design

Het nieuwe interfacedesign is veel gebruiksvriendelijker dan voorheen. Het is een schonere look en werkt een stuk makkelijker. Je kunt er op dit moment nog voor kiezen om terug te gaan naar de oude interface, maar wie zou dat willen met de mogelijkheden van het nieuwe design?

Online marketing bureau

Wil je meer weten over LinkedIn of social media-advertenties? Neem contact op met online marketing bureau Sageon in Utrecht.