Joosten Advocaten specialiseert zich in letselschade en arbeidsrecht en heeft vestigingen in Amsterdam en Utrecht. Het advocatenkantoor merkte dat de website minder vindbaar was voor potentiële cliënten door het teruglopende aantal contactaanvragen. Toen zij daar hulp bij zochten, was de keuze voor Sageon snel gemaakt.

“Onze website had een verouderde uitstraling en zakte steeds verder weg in Google. We merkten dit in het teruglopende aantal leads dat via de website binnenkwam. Sageon legde direct de vinger op de zere plek en bracht ons in contact met een websitebouwer. De combinatie van een effectieve website en goede campagnes zorgt weer voor een constante stroom contactaanvragen.”

Contentoptimalisatie

De overstap naar een nieuwe website was onze eerste prioriteit, maar dat is natuurlijk niet binnen een paar dagen geregeld. Terwijl de nieuwe website nog in de steigers stond, waren wij al actief bezig met het optimaliseren van de content op de website.

Samen met Joosten Advocaten werd een contentaudit uitgevoerd en werd verouderde content geüpdatet, samengevoegd of verwijderd. De pagina’s die al goed scoorden in Google werden verder uitgebreid en we creëerden nieuwe pagina’s voor onderwerpen waarover nog geen content beschikbaar was.

Floortje Bol
Floortje Bol, juridisch medewerker bij Joosten Advocaten

“We vinden het belangrijk om samen te werken met een marketingbureau dat inzicht heeft in onze branche. Sageon werkte al succesvol samen met andere advocatenkantoren in ons netwerk. Deze inhoudelijke kennis was voor ons de doorslaggevende factor.”

Resultaten

Al vóór de migratie naar de nieuwe site zorgde de contentoptimalisatie voor een groei van bijna 73% (!) in het aantal ‘gratis’ bezoekers uit Google (organisch verkeer).

De conversieratio (het percentage bezoekers dat contact opneemt) bleef tot dan toe ongeveer gelijk, maar de nieuwe website bracht daar verandering in. Sinds de nieuwe website live is, is de conversieratio met ongeveer 32% gestegen.

Samen met de hogere bezoekersaantallen heeft dit geleid tot een stijging in het aantal verzonden contactformulieren van maar liefst 64%.

73% groei in organisch verkeer

32% stijging in conversieratio

64% meer verstuurde contactformulieren

Rapportage

Tegelijkertijd met de nieuwe website implementeerden we ook uitgebreidere trackingmogelijkheden. Dit betekent dat iedere klik op een telefoonnummer of emailadres herleidbaar is tot een specifieke campagne of landingspagina.

En met behulp van een van onze partners AdCalls hebben we nóg meer inzicht in de telefonische conversies: zo is bijvoorbeeld zelfs inzichtelijk welke Google Ads-advertentie verantwoordelijk is voor de langste telefoongesprekken.

“Omdat Sageon alles meetbaar maakt en helder rapporteert, is het voor ons heel inzichtelijk wat online marketing nu écht oplevert.”

Deze samenwerking is een goed voorbeeld van de werkwijze van Sageon: kunnen vertrouwen op een team gespecialiseerde online marketeers, zonder deze zelf in dienst te nemen!

Specialist spreken?

Laat je gegevens achter.