Al jaren is tussen Sageon en M2 vloeren sprake van een mooie samenwerking. Met behulp van zoekmachine-optimalisatie hebben we diverse #1-posities gehaald, en ook op het gebied van Google Ads en social advertising ontzorgen we M2 vloeren volledig.

Toen er een behoefte ontstond aan een succesvolle webshop was het geen verrassing dat wij ook tijdens dit project zouden samenwerken.

Nieuwe webshop

De webshop M2 vloerenonderhoud bestond al enige tijd, maar de website was sterk verouderd en de techniek (Magento 1) zou binnenkort niet meer worden ondersteund. Het aantal bestellingen via de webshop was minimaal en vrijwel alleen afkomstig van bestaande klanten.

Daarom werden wij eind 2019 gevraagd om mee te denken over het inrichten van een nieuwe webshop. Rekening houdend met de hoeveelheid producten, de wensen van M2 vloeren en het eenvoudige onderhoud is gekozen voor een webshop op basis van de SaaS-oplossing Lightspeed. Dit stelt M2 vloeren in staat om zelfstandig nieuwe producten toe te voegen en bestaande content up to date te houden, zonder zich druk te hoeven maken om technische complicaties.

De nieuwe webshop is op 2 januari 2020 gelanceerd. Sindsdien beheren we de betaalde campagnes in Google en in social media. De campagnes in Google bestaan vooral uit productcampagnes, met een e-commerce conversieratio van maar liefst 2,94%.

Meer bezoekers en een hoger conversieratio

Zelf beheersbare webshop

Klaar voor de toekomst

Dit hoge conversieratio is onder andere te danken aan verschillende conversie-optimalisaties die door ons zijn uitgevoerd. Denk hierbij aan het plaatsen van unique selling points op de productpagina en het implementeren van een one-page checkout.

Bij organisch verkeer ligt dit percentage zelfs nog hoger: 4,96%. Met andere woorden: sinds de nieuwe webshop live staat, heeft 1 op de 20 ‘gratis’ bezoekers uit Google een aankoop gedaan!

Resultaten

De gemiddelde e-commerce conversieratio is sinds 2 januari met bijna 9% gestegen en het aantal transacties is bijna verachtvoudigd. Een uitstekende prestatie, te meer omdat het websiteverkeer in 2019 vrijwel uitsluitend bestond uit bezoekers die al bekend waren met het merk M2 Vloeren, terwijl de campagnes in 2020 veel nieuwe bezoekers hebben opgeleverd die nog niet bekend waren met het merk.

transacties-m2
Het aantal transacties in de 6 maanden na livegang van de nieuwe website, vergeleken met de 6 maanden daarvoor

Toekomst

Samen met M2 vloeren gaan we de shop in de toekomst verder uitbreiden. Dit betekent niet alleen dat we meer producten gaan verkopen, maar ook dat we gaan verkopen via marketplaces zoals bol.com en Amazon.

Een mooi voorbeeld van Sageon als complete onlinemarketingpartner: een nieuwe webshop die uitstekend converteert, zelf te beheren is én compatible is met externe platforms, zonder tussenkomst van een webbouwer als derde partij!

Meer informatie?

Laat je gegevens achter.

Contact

Wilhelminapark 26
3581 NE Utrecht

Routebeschrijving met Google Maps

Zij kiezen ook voor Sageon:

Waarom Sageon?