De LinkedIn Insight Tag is een klein stukje code die je op jouw website kunt plaatsen. Met behulp van deze code kun je meer informatie verzamelen dan alleen clicks, impressies en CPM (costs per mille). Je kunt bijvoorbeeld conversies tracken en mensen binnen LinkedIn retargeten die je website hebben bezocht.

Maak jij al gebruik van de mogelijkheid om te adverteren binnen LinkedIn? Dan kun je door het het implementeren van de LinkedIn Insight Tag nog meer uit je advertentiebudget halen! In dit artikel leg ik je uit wat je met deze Tag kunt en hoe je deze implementeert.

Wat is er nodig om deze tag te installeren?

Alleen de code zelf. De code is uniek en hoeft, wanneer geïmplementeerd, niet meer aangepast te worden.

Hoe haal ik de pixel op uit mijn LinkedIn profiel?

Het ophalen van de pixel is simpel. Wanneer je naar de LinkedIn Campaignmanager gaat selecteer je (wanneer je de advertising doet voor meer klanten) eerst de juiste klant. Ben je verantwoordelijk voor één klant, dan kun je direct naar het kopje Account Assets.

Er zijn een aantal opties: je kan de tag versturen of zelf plaatsen. Wanneer je klikt op de optie ‘I will install the tag myself’ zie je de code en kun je hem kopiëren. Je kunt natuurlijk ook jouw webbouwer vragen om deze te plaatsen.

De tag dient net voor het einde van de <body> tag in de footer van je website geplaatst te worden. Nadat je de tag geïmplementeerd hebt op de website, kun je binnen LinkedIn klikken op ‘I’m done’. Op het moment dat LinkedIn een signaal ontvangt van de tag kun je via het menu ‘Account Assets’ de ‘Insight Tag’ selecteren.

Het kan 24 uur kan duren voordat de Insight Tag zichtbaar is. Om te kijken of de pixel goed is geplaatst, geeft LinkedIn bij het overzicht een status kleur aan:

Status kleur Laatste signaal ontvangen Status
Groen Minder dan 3 dagen geleden Actief
Oranje Meer dan 3 dagen geleden Geen recente activiteit
Rood Meer dan 7 dagen Inactief
Rood Nooit Niet geverifieerd

Welke data wordt verzameld?

De LinkedIn Insight Tag verzamelt de data van LinkedIn gebruikers die jouw website bezoeken. Dit houdt in dat de URL, referrer (via welke site komen ze), IP adres, apparaat, browser en pageviews worden doorgestuurd. Deze data is versleuteld. LinkedIn deelt geen persoonlijke informatie met de eigenaar van de website.

Voorbeeld van LinkedIn advertentiecampagne

We geven je graag een eenvoudig voorbeeld van een campagne die je met de LinkedIn Insight Tag kunt opzetten.

Stel: je wilt een whitepaper promoten. Met de LinkedIn Insight Tag kun je bezoekers van jouw website targeten die het whitepaper nog niet hebben gedownload. Je zet de campagne op, selecteert deze specifieke remarketing doelgroep en kiest je conversiedoelen. Hierna kun je je advertentie bouwen met verschillende afbeeldingen/video’s en teksten.

Samen een campagne bouwen?

Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden van de LinkedIn Insight Tag of wil je starten met adverteren op LinkedIn? Een ervaren online marketing specialist van Sageon denk graag met je mee. Neem gerust contact op!