In deze blog lees je waarom Google Ads ook voor jouw bedrijf interessant kan zijn. We vertellen je meer over de:

  • meetbaarheid van Google Ads
  • snelheid van Google Ads
  • mogelijkheden van Google Ads
  • kosten van Google Ads
  • concurrentie binnen Google Ads

Interessant? Lees dan verder!

Wat is Google Ads?

Waarschijnlijk weet je het antwoord al wel, maar we starten even bij het begin. Google Ads stelt adverteerders in staat om producten of diensten te verkopen op Google’s Search Engine Result Pages (SERPs), het zoekresultaat in Google dus.

Google Ads is een onderdeel van Search Engine Advertising (SEA), lees hier meer over het verschil tussen SEA en SEO.

Het advertentieplatform bestaat sinds 2000 en ging tot halverwege 2018 door het leven als AdWords. We geven je vier goede redenen waarom je Google Ads zou moeten gebruiken voor je bedrijf.

1. Google Ads is optimaal meetbaar en makkelijk (geautomatiseerd) aan te passen

Eén van de grootste voordelen van Google Ads is dat het resultaat van je campagne (mits goed geïmplementeerd) optimaal meetbaar is. Het is mogelijk om bijna elk aspect van je Google Ads-campagne door te meten en te monitoren. Daarmee kun je precies zien wat werkt en wat niet, informatie die je vervolgens weer kunt gebruiken om te finetunen.

Google Ads is flexibel en biedt verschillende opties die je kunt aanpassen om je campagnes te verbeteren. Je kunt bijvoorbeeld specifieke zoekwoordopties instellen, je doelgroep verfijnen, alleen bepaalde locaties targeten en toegang krijgen tot verschillende Google-partnersites zoals YouTube of Gmail.

2. Google Ads werkt snel

Eén van de nadelen van SEO is dat het maanden kan duren voordat je resultaten ziet. Google Ads daarentegen geeft onmiddellijk resultaat. Zodra je Google Ads-campagne live gaat, verschijnen je advertenties direct in de Google-zoekresultaten en op Google-partnersites. Dit kan je snel verkeer en resultaat opleveren.

Het is slim om Google Ads te gebruiken voor je SEO-strategie. Door het gebruik van Google Ads kun je zien welke specifieke zoekwoorden jouw gegarandeerd verkopen en/of leads opleveren. Gebruik deze essentiële informatie over zoekwoorden om je SEO-strategie vorm te geven.

Zonde als je maanden bezig bent met SEO en er dan pas achter komt dat een zoekwoord je geen klanten oplevert…

3. Controle over advertentiekosten

Met Google Ads heb je volledige controle over je advertentiekosten. Je kunt zelf bepalen hoeveel je per dag wilt uitgeven. Ook krijg je een duidelijk overzicht van hoe goed je advertentie naar verwachting zal presteren.

Je kunt je dagelijkse uitgaven voor Google Ads instellen en bijhouden. Je kunt ook zien hoe goed je advertentie het doet ten opzichte van je concurrenten, en hoeveel meer of minder je zou moeten uitgeven om hoger of lager te ranken. Google Ads is schaalbaar, wat betekent dat je je uitgaven kunt verhogen of verlagen op basis van de resultaten van je campagnes.

4. Google Ads plaatst je tussen je concurrenten

Google Ads kan je een voorsprong geven op je concurrenten. Zodra je Google Ads-campagne live gaat, verschijnt je site in de zoekresultaten. Met Google Ads kun je zorgen dat je meer klikken krijgt dan je concurrenten die geen Google Ads gebruiken.

Wil je weten wat een concurrent allemaal uitvoert binnen Google Ads? Doe dan het volgende. Klik op de drie puntjes naast een advertentie van je concurrent en klik vervolgens ‘Bekijk meer advertenties’. Check de groene pijlen in onderstaande afbeelding.

Als je ontdekt dat je concurrenten al Google Ads gebruiken, is dat des te meer reden om Google Ads te gebruiken in je online marketing strategie.

Samenvatting

Google Ads is een krachtige tool die je bedrijf kan helpen groeien. Het is meetbaar, levert snel resultaat, geeft je volledige controle over je advertentiekosten en plaatst je tussen (en het liefst boven) je concurrenten.

Hulp nodig met Google Ads? Een online marketing bureau zoals Sageon helpt je graag verder. Wij denken graag eens vrijblijvend met je mee hoe jij Google Ads optimaal kunt inzetten. Ben je zelf al aan de slag met Google Ads en wil je weten of je de mogelijkheden optimaal benut? Ook dan denken we graag eens vrijblijvend met je mee.