Afgelopen maand heeft Google een aantal nieuwe mogelijkheden gelanceerd voor Google Ads. Wij zijn dol op nieuwe slimme mogelijkheden en daarom delen we ze graag met je.

In deze update bespreken we twee nieuwe targeting mogelijkheden:

  1. gecombineerde audience targeting voor zoekcampagnes;
  2. B2B targeting in Google Ads.

Gecombineerde audience targeting voor zoekcampagnes

Met gecombineerde audience targeting kun je campagnes in het zoeknetwerk richten op combinaties van affiniteitsdoelgroepen, demografische doelgroepen, in-market doelgroepen en remarketing doelgroepen (lees hier meer over doelgroeptargeting).

Je gebruikt “AND”, “OR” of “NOT” om de gewenste samenstelling van jouw doelgroep te bepalen. Met behulp van deze optie kun je als adverteerder zorgen dat je advertenties worden vertoond aan personen die binnen twee of meer specifieke doelgroepen horen.

In het zoeknetwerk target je dus niet alleen op een zoekwoord, je advertentie wordt alleen vertoond aan mensen die ook tot een andere door jou samengestelde doelgroep behoren.

Een simpel voorbeeld van gecombineerde audience targeting in het zoeknetwerk:

Mensen die;

  • Zoeken op ‘Google Ads uitbesteden’ zoeken in Google;
    AND
  • je website hebben bezocht in de afgelopen 14 dagen;
    NOT
  • contact hebben opgenomen.

B2B targeting in Google Ads

Een welkome mogelijkheid voor de B2B marketeers onder ons die er al een tijdje zat aan te komen: B2B targeting in Google Ads.

Langzaam rolt Google de optie uit op campagnes alleen te richten op de zakelijke gebruiker op basis van branche en bedrijfsgrootte.

Een simpel voorbeeld van een B2B doelgroep:

Mensen die;

  • in de financiële sector werken;
    AND
  • binnen een bedrijf werken tussen 250 en 999 werknemers.

Meer weten?

Sparren over jouw Google Adscampagnes? Neem contact op met een van onze specialisten!